zaterdag 13 oktober 2007

VOIP onvolwassen?

De ellende met mijn internettelefonie blijkt hardnekkiger dan gevreesd. Een op de twee inkomende gesprekken wordt gesmoord in een zachte, doch irritante brom. De beller hoort mij wel, dus ik prevel in voorkomende gevallen de standaardriedel met het verzoek het nogmaals te proberen en zo mogelijk uit te wijken naar mijn mobiele nummer. U begrijpt dat van mijn aanvankelijke enthousiasme over internettelefonie weinig meer over is. Ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik mij in VoIP heb vergist. De techniek is, zo moeten wij droevig constateren, anno 2007 nog steeds niet volwassen.
Het is ook wel verklaarbaar. Analoge telefonie heeft een voorsprong van een kleine 130 jaar en binnen zo'n tijdsspanne zal VoIP ook wel een keertje foutloos werken. Maar feit blijft dat ik mij heb vergist en nu mooi met de gebakken piepers zit.
Omdat ik weinig zin heb in eindeloos gelazer, geef ik mijn aanbieder een laatste kans de boel op orde te krijgen. Op wat ik daarna moet, wil ik niet vooruit lopen. Er is namelijk, zoals zo vaak, ook een andere kant aan het verhaal. De internetverbinding is sneller en stabieler dan ik ooit eerder gehad heb en steeds minder mensen bellen naar een vaste lijn. Waar ik doorgaans snel beslis over dit soort zaken, slaat nu de twijfel toe.
(Bron: http://www.computeridee.nl/blog.jsp?id=2110638)

1 opmerking:

D. Vansina zei

Ik moet bekennen dat de reactie van deze persoon mij verrast had! Ikzelf werk al lange tijd met Skype en buiten de DDOS-aanval van augustus heb ik nooit echt grote problemen gehad. Ik was dan ook blij toen ik de reacties op die website las. Blijkbaar heeft deze gebruiker heel wat pech gehad en/of zich in de luren laten leggen door een onervare VoIP-serviceprovider. Uiteraard is niet alle VoIP-software even goed, maar Skype en VoIPbuster werken bij mij al jaren perfect!